Ring en expert vid konflikt – rådgivning när det behövs
Vi beskriver hur möjligheten att ringa en expert vid konflikt kan vara ett effektivt verktyg för chefer och HR att undvika eskalerade konflikter och utveckla en robust samarbetskultur.
Tid och plats
03 juni 2025 12:10 – 12:50
Webbinarium via Zoom
Om evenemanget
Skav och konflikter är naturliga där människor arbetar tillsammans. Det är en återkommande uppgift för chefer att hantera dem, och sättet på vilket de gör det har en avgörande betydelse för organisationen. Men chefer är sällan specialister på konflikthantering och har ofta en hög arbetsbelastning vilket gör det svårt att som chef räcka till.
Vi, Helén Carlson och Mikael Tengroth, visar hur möjligheten att ringa till en expert på konflikthantering är ett effektivt verktyg för chefer och HR. Varmt välkommen!
Helén Carlson har över 20 års erfarenhet av att förebygga och hantera allvarliga konflikter i organisationer.
Mikael Tengroth har konkret erfarenhet av att utveckla konflikthandledning till chefer som ett verktyg i en större strategi för att stödja chefer att bättre hantera konflikter.
